March 07, 2010

Μαθήματα Ελληνικών

Μας ζήτησαν οι Γερμανοί, ας δεχθώ ευφυολογώντας, να πουλήσουμε κάνα νησάκι για να αποπληρώσουμε το χρέος μας.
Κι αυτό μου θυμίζει:
Αν κάποιος σου ζητήσει να γίνεις δωρητής οργάνων κι εσύ απαντήσεις «πάρ’ τα …μου», την απάντηση αυτή πώς θα πρέπει να την αποκωδικοποιήσει η πάντα χαμογελαστή Πηνελόπη Γαβρά; Θετικά ή αρνητικά;

Δεν ήμουν ποτέ χυδαίος Βασίλη. Απλά γιατί η χυδαιότητα δε μου προσάδει.
Όπως θα ‘λεγε κι η Πηνελόπη.
Αν σε προσβάλουν λοιπόν τα παραπάνω, μπορείς απλά να αντικαταστήσεις τις τελίτσες με τη λέξη «φρύδια».
Που είχε και ο Εθνάρχης.
Γι αυτό και χρησιμοποιούσε την έκφραση αυτή σε καθημερινή σχεδόν βάση.
Με εκείνη την ιδιάζουσα προφορά της Πρώτης των Σερρών, όπου το «μου» δεν προφέρεται εκτός από ένα ένρινο ‘μ’ με κλειστό το στόμα.
Έτσι όπως απαντάς δηλαδή Βασίλη όταν σου μιλάει η Πόπη ενώ εσύ βλέπεις ποδόσφαιρο.

Την ίδια απάντηση έδωσε κι ο Γιώργος, όταν του ζήτησαν οι Γερμανοί να πουλήσει κάνα νησί.

Αρχαιότατη έκφραση. Ο Λεωνίδας την είπε μολών λαβέ, κι αν θες να προσδώσεις έμφαση αυτό γίνεται ενώνοντας τα ακροδάχτυλα σου και κατεβάζοντας απότομα τα χέρια προς τα κάτω σε σχήμα V, φροντίζοντας να φρενάρουν έγκαιρα.
Και πες μου τώρα αν θες ότι τα Ελληνικά είναι εύκολη γλώσσα!

Η. Χαραλαμπίδης

No comments: